Zajęcia z pierwszej pomocy w grupach 0c i 0d
- Szczegóły
- Kategoria: Wydarzenia - artykuły
Dzisiaj w klasach „0c” i „0d” dzieci uczestnicząc w projekcie edukacyjnym „Szlachetnie i zdrowo z małpką Iwoną”, brały udział w zajęciach z pierwszej pomocy. Ćwiczyliśmy jak poprawnie wezwać pomoc, dzwoniąc na numer alarmowy; Jak zachować się, gdy ktoś się skaleczy, upadnie lub zadławi. Dzieci mogły też zobaczyć i uczestniczyć w pokazie na fantomie - dowiedziały się, co robić, gdy ktoś przestanie oddychać. Podczas tego spotkania dowiedzieliśmy się jak reagować w sytuacjach kryzysowych, jednocześnie bawiąc się i zdobywając nowe umiejętności. Serdecznie dziękujemy Panu Dawidowi, za ciekawie przeprowadzone zajęcia.
Jak mówić o niepełnosprawności?
- Szczegóły
- Kategoria: Wydarzenia
W dniu 22 października 2024 roku w ramach projektu edukacyjnego pt. ,,Jak mówić o niepełnosprawności?” klasa VII D wraz z wychowawczyniami: Hanną Dettlaff oraz Olgą Szewczyk spotkała się z Martyną i Bartoszem Radomskimi, którzy są osobami niewidomymi.
Celem spotkania było uwrażliwienie uczniów na obecność i potrzeby osób z niepełnosprawnościami oraz kształtowanie tolerancji, rozwijanie empatii i likwidowanie stereotypów na temat ludzi niewidomych.
Niecodziennymi gośćmi wydarzenia były dwa psy rasy labrador: Ksena i Robi. Zwierzęta te pracują jako psy asystujące i mieszkają z Państwem Radomskimi, pomagając im w życiu codziennym.
Uczniowie aktywnie uczestniczyli w warsztatach. Zobaczyli i testowali przedmioty oraz sprzęt ułatwiający życie osobom niewidomym. Dotykiem poznawali słowa napisane alfabetem Braille’a. Uczestnicy spotkania z opaskami na oczach wędrowali po klasie, posługując się białą laską. Zadanie nie było łatwe, ale każdy miał okazję przekonać się, jak wygląda codzienność osób z taką dysfunkcją.
Magiczne rysunki, czyli malowanie na mleku
- Szczegóły
- Kategoria: Wydarzenia - artykuły
W ramach działań rozwijających kompetencje kluczowe w zakresie świadomości i ekspresji kulturalnej uczniowie klas 8 d i 7 d uczestniczyli w zajęciach „Magiczne rysunki, czyli malowanie na mleku”, w zabawie plastycznej połączonej z eksperymentowaniem. To niebywale prosty eksperyment, a efekt jest spektakularny. W taki właśnie sposób wykonane zostało pierwsze zadanie z Ogólnopolskiego Projektu „Sztuka Emocji”.
Uczniowie pod czujnym okiem nauczycieli wspomagających wykonywali zadania dotyczące emocji - CIEKAWOŚĆ. Z zainteresowaniem czekali na efekty swojego działania.Do tej kreatywnej pracy -zabawy potrzebne były tylko mleko, płatki kosmetyczne i pisaki oraz talerzyk. Kolory powoli mieszały się ze sobą, kołowały, wirowały, kręciły się, dając piękne wzory, zmieniały się jak w kalejdoskopie. Efekty okazały się zadziwiające, a uczniowie byli zachwyceni i z ciekawością patrzyli na rozpływanie się i łączenie kolorów.
Najnowszy numer gazetki szkolnej
- Szczegóły
- Kategoria: Wydarzenia
Drodzy Czytelnicy!
Z radością oddajemy w Wasze ręce pierwszy numer naszej gazetki w nowym roku szkolnym! Jesień, pełna kolorów i inspiracji, przynosi ze sobą nie tylko chłodniejsze dni, ale też nowe wyzwania, projekty i niesamowite historie. W tym wydaniu przygotowaliśmy dla Was wyjątkową mieszankę tematów – od fascynujących ciekawostek związanych z tym niezwykłym sezonem, po wywiad z jednym z naszych nauczycieli, który zdradza, jak jego pasje wpływają na codzienną pracę z uczniami.
Nie zabraknie też podróży w przeszłość – dowiecie się, jakie historyczne wydarzenia miały miejsce właśnie o tej porze roku. Wyruszymy również na wirtualne wycieczki po Polsce i świecie, odwiedzając miejsca pełne magii i inspiracji. A dla miłośników pasji i talentów – przedstawiamy sekcję "Pasje uczniów", gdzie poznacie osoby, które rozwijają swoje wyjątkowe umiejętności, dzieląc się z nami swoimi doświadczeniami.
Zapraszamy do lektury i życzymy pięknej jesieni pełnej nowych odkryć!
Redakcja
SZTUKA PREHISTORYCZNA NA PLASTYCE
- Szczegóły
- Kategoria: Wydarzenia - artykuły
Sztuka prehistoryczna. Pomysł na lekcję plastyki rozpoczynającej cykl tematów związanych z historią sztuki. Malarstwo jaskiniowe, malarstwo naskalne – rysunki i malowidła wykonane na ścianach lub sklepieniach jaskiń, które pochodzą najczęściej z epoki kamienia. Uczniowie klasy 4d i 4c pod okiem nauczyciela plastyki Bożeny Reszke wykonali prace plastyczne malując na szarym papierze imitującego fragment jaskini oraz wykonali rysunki na kamieniu. Prace sprawiały uczniom sporo emocji i radości. Malowanie kamieni to dobry sposób na redukcję stresu, integrację i współpracę.
53 PÓŁFINAŁ WOJEWÓDZKICH IGRZYSK DZIECI W BADMINTONIE CHŁOPCÓW
- Szczegóły
- Kategoria: Sport
22 października we Władysławowie przyszło nam stoczyć boje ze szkołami z Władysławowa, Banina i Siemianowic.
Pierwsze spotkanie zakończone 3:2 i do tego wszystkie mecze 3 setowe, więc potu na boisku chłopcy zostawili bardzo dużo. Mecz z Władysławowem to … mecz do jednej bramki, technika i taktyka zawodników na tak niesamowitym poziomie, że tylko patrzeć i podziwiać
Czytaj więcej: 53 PÓŁFINAŁ WOJEWÓDZKICH IGRZYSK DZIECI W BADMINTONIE CHŁOPCÓW
Uroczystość ślubowania klas pierwszych
- Szczegóły
- Kategoria: Wydarzenia
W piątek, 18 października, w Szkole Podstawowej nr 2 w Bolszewie miała miejsce wyjątkowa uroczystość - ślubowanie klas pierwszych. W tym wyjątkowym dniu zgromadzili się nie tylko uczniowie, wychowawcy i dyrekcja, ale także rodzice, którzy z dumą obserwowali pierwsze wystąpienie swoich dzieci w szkolnej społeczności.
W Gowińskiej Zagrodzie
- Szczegóły
- Kategoria: Wydarzenia
16 października 2024 roku dzieci z grup A i B oddziałów przedszkolnych złożyły wizytę w Gowińskiej Zagrodzie, położonej w otulinie Trójmiejskiego Paku Krajobrazowego. W zagrodzie dzieci mogły poznać wiele ciekawych informacji na temat życia i zwyczajów zamieszkujących ją zwierząt: kóz, owiec, królików, psów oraz kotów.
Zdrowo w laboratorium przyszłości
- Szczegóły
- Kategoria: Wydarzenia
Żeby być zdrowym trzeba codziennie dostarczać organizmowi witaminy i minerały. Wiedzą o tym uczniowie klasy 1a, dlatego ochoczo przystąpili do przygotowania koktajlu owocowo-warzywnego w laboratorium przyszłości. Nim jednak dzieci zaczęły pracę, najpierw poznały informacje na temat witamin zawartych w poszczególnych owocach i warzywach.